A GM a 3D nyomtatókra szavaz az olcsóbb és könnyebb autóalkatrészek előállítása érdekében

A General Motors (GM) új, 3D nyomtatással készített könnyű alkatrészek gyártásán dolgozik az Autodesk szoftvervállalattal. Ezen együttműködés célja, hogy a GM alternatív üzemanyaggal működő járművekkel bővítse termékválasztékát.

Egy Chevrolet Bolt elektromos jármű a GM michigani összeszerelő üzemének szerelőszalagján

A GM terv szerint 20 új elektromos akkumulátoros és üzemanyagcellás járműmodellel bővíti globális termékkínálatát 2023-ig. Mary Barra vezérigazgató azt az ígéretet tette a befektetőknek, hogy a cég 2021-re már nyereséget realizál az elektromos autók értékesítéséből.

A könnyű alkatrészek nyomtatása alapjaiban változtatná meg az elektromos járművek szektorát. Eddig az elektromos gépjárművek korlátozott hatótávolsága miatt felmerülő fogyasztói aggodalmak komolyan akadályozták a tömeges elterjedést. A tömegcsökkentés azonban javítja az üzemanyag-hatékonyságot, így növelheti a hatótávot.


Látogasson el az Automotive Hungary 2018 kiállításon a VARINEX Zrt. három standjára és ismerje meg a piacvezető mérnöki technológiákat és tervezői megoldásokat: a Stratasys és az EOS 3D nyomtatási technológiái, az Autodesk és az OPEN MIND mérnöki tervezőrendszerek újgenerációs termékfejlesztési platformja, valamint az MSC Software szimulációs megoldásai által nyújtotta előnyöket!

Várnak minden kedves érdeklődőt a

VARINEX Zrt.  A pavilon 202B standján, valamint a

Stratasys – A pavilon 202A standján és az

EOS – A pavilon 202I standján!

Vegyen részt a VARINEX Zrt. szakmai előadásain és ismerje meg azon kulcsterületeket és megoldásokat, amelyek átalakítják az autóipart!

Szakmai előadás témája: Az autóipart támogató újgenerációs tervezési és szimulációs eszközök bemutatása és az additive manufacturinget támogató 3D nyomtatási megoldások ismertetése

Időpont: 2018. október 18. 10:00-12:30
Helyszín: D pavilon, Rubin Terem

Regisztráció és további információ EZEN A LINKEN!


A GM vezetősége a héten mutatott be egy 3D nyomtatással készült rozsdamentes acél üléstartót, amelyet az Autodesk egy szoftverével fejlesztett ki. Ez a szoftver felhőalapú számítástechnikát és algoritmusokra épülő mesterséges intelligenciát használ egy alkatrészterv több változatának gyors áttekintéséhez.

 
Az Autodesk tervezési platformja által a General Motors számára generált potenciális alkatrészek. A kép az Autodesk tulajdona.

A hagyományos gyártással készült üléstartó nyolc különböző alkatrészből áll össze, amelyek több beszállítótól származnak. A 3D nyomtatással készült belső elem azonban egyetlen – az absztrakt művészet és egy tudományos-fantasztikus film egyvelegének látszó – részből áll, amely 40%-kal könnyebb és 20%-kal erősebb, mint a hagyományos modell.

Más gyártók, például a General Electric, szintén bővítik a 3D nyomtatók használati körét a gyártás során. A GM riválisa, a Ford Motor Co. tavaly bejelentette, hogy teszteli a könnyítést célzó 3D nyomtatást a tömegtermelésben.

A GM már évek óta használ 3D nyomtatókat prototípuskészítéshez, azonban Kevin Quinn, az autógyártó additív tervezési és gyártási igazgatója elmondta, hogy a vállalat az új 3D nyomtatott alkatrészek egy éven belüli megjelenésére számít az autóversenyzés területén. A GM reményei szerint a technológia fejlődésével több ezer vagy több tízezer darab alkatrész is előállítható öt éven belül ezzel a módszerrel, tette hozzá Quinn.

„Ez a csodaszerünk – mondta Quinn. – Ez a cél, amit szeretnénk elérni.”

Quinn azt is elmondta, hogy a 3D nyomtatással készült alkatrészek hosszú távon hozzájárulnának mind a felhasznált anyagmennyiség, az egy alkatrészhez szükséges beszállítók és a megmunkálási és logisztikai költségek csökkentéséhez is.

A 3D nyomtatáson alapuló gépipar a tömegtermelés felé halad, és a problémákat a „megismételhetőség és robusztusság” jegyében igyekszik kezelni, mondta Bob Yancey, az Autodesk gépipari igazgatója.

Bob Yancey szerint a GM pályára lépése „hatalmas nyomást fog gyakorolni” a megvalósulás irányába.

(forrás: Varinex/CNC Média)